Martinova akcija otrok za varnost v prometu

V začetku vsakega šolskega leta Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) s svojimi območnim enotami pripravi natečaj za osnovne šole in vrtce na temo alkohola in prometa. Šole in vrtci, ki se vključijo, obravnavajo problematiko alkohola in prometa na otrokom razumljiv način. Pod vodstvom mentorjev in sodelovanjem s starši izdelajo likovne izdelke s ključnimi sporočili.

Na martinovo pa NIJZ skupaj z eno od sodelujočih šol, območno policijsko postajo in nevladnimi organizacijami organizira ulično akcijo. Ta poteka tako, da policisti v izbrani prometni ulici ustavijo voznika, opravijo kontrolo dokumentov, potem pa pristopita otroka in vozniku podarita svoj izdelek oziroma otroški izdelek iz natečaja (risbico s sporočilom) in zloženko o alkoholu ter mu zaželita srečno vožnjo. Cilj programa, ki je bil razvit in se je pričel v Pomurski regiji leta 2002, je dvig ozaveščenosti o posledicah uživanja alkohola pri udeležencih v prometu.

Ob martinovem 2015 (11. novembra) bodo v vseh slovenskih regijah območne enote NIJZ izvedle celoten program in zaključno ulično akcijo »Otroci za varnost v prometu«. Namen akcije je tudi to leto zopet opozoriti voznike na nevarnost alkohola v prometu. V programu »Otroci za varnost v prometu« je tako v letu 2015 sodelovalo prek 5.100 učencev in otrok ter 348 mentorjev iz 126 slovenskih osnovnih šol in vrtcev.

Program je uresničevanje medsektorskega sodelovanja na regijski ravni in je rezultat sodelovanja območnih enot NIJZ, osnovnih šol in vrtcev v regiji, policijskih postaj ter nevladnih organizacij, pri čemer je vsak  partner prispeval s svojo strokovnostjo. Vsebina programa je usklajena in povezana s primarnim področjem delovanja partnerjev, kar prispeva ustvarjanju sinergističnih učinkov in kost-efektivnosti. Metodologija dela vključuje tudi inovativnost. Poudarek je na izvedbi zaključne ulične akcije. Učinek »prestrašenosti«, ki mu sledi prijetno presenečenje, prispeva k trajnosti spomina pri vozniku. Prav aktivna udeležba otrok daje dodatno težo programu zaradi močnega emocionalnega učinka pri podajanju sporočil voznikom. Otroške izdelke s sporočili, ki se ne razdelijo na ulični akciji, se razdeli ob drugih javnozdravstvenih dogodkih in aktivnostih v lokalnih skupnostih in javnih ustanovah.

Več si lahko preberete na
http://www.nijz.si/sl/martinova-akcija-otrok-za-varnost-v-prometu-udelezenci-v-prometu-naj-ne-uzivajo-alkohola

Sorodni članki