Učinek igranja računalniških iger na otrokov razvoj

Pozitivni in negativni dejavniki računalniških iger lahko učinkujejo na različna področja otrokovega razvoja, zato je pomembno, kako in kdaj otroci uporabljajo računalnik, da bo na njihov razvoj učinkoval pozitivno in ne negativno. Valerie Walkerdine si je v svoji knjigi ‘Children, Genders, Video Games’ zastavila vprašanje: »Ali fantje in dekleta igrajo računalniške igre na enak način?« Po njenem mnenju naj bi računalniške igre drugače učinkovale na fante kot dekleta. Veliko jih je namreč oblikovanih za fante, pri čemer je glavni cilj računalniške igre to, da se igralec ob koncu počuti junaško. Zagorišek poudarja, da lahko otrok ob igranju računalniških iger doživlja različna čustva, tako pozitivna kot negativna. Otroku Učinek igranja računalniških iger na otrokov razvoj. Različne videoigre za fante in dekleta dajejo občutek resničnega, saj se slike premikajo in odzivajo na njegove ukaze. Računalniške igre otroku nudijo tudi občutek lastnega napredka, saj mora v igri doseči višjo stopnjo in napredovanje, za katero zbira točke.

Ta pozitivna čustva pa se lahko spremenijo, če otrok pri igranju ni uspešen. Takrat lahko otrok postane napet, razdražljiv, negotov, ob tem pa se lahko pojavi tudi hitro menjavanje razpoloženja. Pogoste so tudi težave s koncentracijo, nezmožnost spreminjanja odločitev, omahljivost, brezbrižnost, pozabljivost, pesimizem, samokritičnost, potrtost, zaskrbljenost, izguba motivacije in strah pred neuspehom. Računalniške igre ne vplivajo le na otrokove čustvene, ampak tudi na telesne odzive, predvsem na povišan krvni tlak in povečan srčni utrip. Za otroka je igranje računalniških iger lahko tudi sproščujoče, saj je zanj to igra kakor tek na igrišču, ob katerem se sprosti.

Plusi in minusi

Z ustrezno uporabo je lahko računalnik dober pripomoček, ki spodbuja razvoj in učenje predšolskega otroka. Prav tako  spletne računalniške igre lahko otroku pomagajo navezovati stike z drugimi igralci – njegovimi vrstniki, kadar si pomagajo pri premagovanju ovir in iskanju rešitev. S tem do določene mere pripomorejo k premagovanju strahu pri navezovanju stikov z vrstniki. Pomembno pa je, da so pri otrokovem igranju računalniških iger prisotni starši, ki nadzirajo vsebino in tudi potek otrokovega igranja. Leta 1992 so se začele prve obtožbe proti industriji računalniških iger glede nasilnih iger, ki so jim postavljeni
tudi otroci. Takrat je izšla igra Mortal Kombat, ki je bila znana po tem, da si lahko nasprotniku odtrgal glavo ter jo držal v rokah, ko je iz nje tekla kri. Do negativnih učinkov igranja računalniških iger na otrokov razvoj pride pogosto zaradi pretirane in neustrezne uporabe iger.

Danijela Matešoć, prof

Sorodni članki